środa, 19 kwietnia 2017

technologia

Gdybym się na to zdecydował to oni mają konstruktora który zna dobrze tą technologię i odpowiednio to zaprojektuje. Pisałem z gościem z tej firmy to wiem że nie ma żadnych specjalnych elementów konstrukcyjnych bo sam moduł jest konstrukcyjny i są jeszcze łączniki. To jest ta przewaga takich modułów dzięki pianie ZK. Ja tez się z gościem nie mam zamiaru o to kłócić bo skoro tak robią i nie od wczoraj tzn że się to nadaje. Oprócz tego są jeszcze panele SIP a one zamiast piany mają EPSa i z tego co widzę na necie to między płytami osb jest ten EPS ale bez środników i też domy stoją. W technologi SIP łącznik też nie ma środników więc taka konstrukcja jest słabsza od H-BLOCKów a mimo to też dobra. Widocznie jak się dobrze sklei osb z EPSem to też to stanowi element konstrukcyjny.Faktycznie źle na to patrzyłem i myślałem zupełnie złymi kategoriami. Ja stawiałem prostokąt pionowo a powinien być poziomo bo na pionowy będą działać zbyt duże siły rozpychające. Murłata będzie http://klimatyzacjapolska.pl/serwis-klimatyzacji/ przylegać idealnie do całej ścianki kolankowej tylko gorzej z płatwiami ale chyba taka 160/260 powinna wystarczy z drewna BSH. Nie wiem i nie będę nad tym myślał bo to jest już kwestia konstruktora jak dokładnie będzie.niekonwencjonalne podejście, nowości, podoba mi się. Tylko jaki jest cel? Porobisz samemu dwa lata i postawisz dom za 2tyś/m2, który można ogrzać za 1500zł rocznie. Przyjdzie firma i już taki dom wyjdzie 3tyś/m2, czyli minimum 100tyś drożej, a jak dołożysz pompę ciepła, to 120tyś drożej. Zyskasz 2 lata spokoju, nieco zdrowia, oraz 1tyś rocznie na rachunkach za grzanie. Zakładając, że pożyjesz 60 lat (daj Ci Boże) i nie będziesz brał kredytu (taaa...), to ciągle zostaje 60 tyś, które nie wrócą się nigdy. A jeśli jednak to będzie na kredyt, to dobijesz do 100 tyś. ale pianki z puszki - dobrej jakości kosztują swoje. Miałem taką po 15 zł puszka.. szkoda stosować .. masę pustego miejsca.Dobrze, że coś w końcu dotarło. Policzyć to musi konstruktor. Patrząc na jeden z tych filmików bardziej prawdopodobna jest wersja o której pisałem 50x20. Odnosząc się do całej budowy. I tak dojdziesz do wersji 18 cm silikaty, płyta fundamentowa, bez ścianek kolankowych, z drewnianym stropem. Dom na planie kwadratu lub zbliżony, poddasze użytkowe, dach dwuspadowy, ściany szczytowe drewniane. Najłatwiej, najsolidniej, najtaniej. Zapomnij o tych H-blockach, bo to drogi wynalazek a dom masz z powietrza i wiórów. Zostaw, to co do tej pory wymyśliłeś i zacznij od silikatów. czyszczenie klimatyzacja Nie myśl więcej o akumulacyjności ścian zewnętrznych, w stosunku do wewnętrznych, bo to nie warta uwagi pierdoła. Akurat główną konstrukcję wnętrza domu mam, tyle że trzeba wyczyścić - uzupełnić braki w drewnie. Pamiętaj litego drewna nic nie zastąpi. Płyta OSB, czy inne płyty - jest bardziej wrażliwa na zmiany wilgotności niż drewno lite. Środnik belki H to trzeba połączyć dobrze, w domowych warunkach trudniejsze, niż obróbka litego drewna. Kolejna sprawa, zachowanie się profilu H i konieczność jego podparcia bocznego przez sztywne "łaty" I takich niuansów się nazbiera. Też knułem z płytkami kolczastymi - aby wystartować z home made systemem. Ale znowu - drewno czysto lite, jest złe. Słuszny kierunek obrałeś na KVH / czy BSH. BSH bym przeliczył po cenie ~2,5 kzł brutto m3 i tak jest to przyzwoicie jak - ogarniesz jedną belką cały dom.. Czy zatem dwa lata względnego spokoju są warte 100 tyś złotych, które będziesz spłacał 10 lat? Próbujesz wychujać system, ale to nie tędy droga. Musiałbyś to wszystko zrobić samemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz