niedziela, 1 stycznia 2017

budowana

W związku z tym że budowana kanalizacja jest wyżej niż moje zaprojektowane szambo, będę posiadał u siebie pompę z młynkiem.Pompa ta będzie zasilana prądem z mojego domu, i mam w/z z tym pytanie: czy istnieje jakiś przepis (sposób stosowany w innych gminach np.niższa cena za m3) jak rozliczyć koszt zużywanego prądu do zasilania pompy? Mnie proponują 6 mcy niepłacenia za ścieki w/z z zużytym prądem (a kanalizacja będzie działać nie 5-10 lat tylko znacznie dłużej).Zastanawiałem się nad zainstalowaniem sublicznika prądu, ale może są jakieś prostsze sposoby lub przepisy. Jeżeli ktoś rozwiązał podobny problem proszę o radę lub sugestie.Uzyj jakiegos podlicznika pradu w czasie wypompowywania 1m3 sciekow i pokaz ile kWh na to zuzywasz.Czy zastanowiłeś się o jakie pieniądze walczysz? To moze pomogę. Patrząc na parametry przeciętnej pompy z rozdrabniaczem (ja popatrzyłem na typ DM 100 z LFP) to ma ona moc 0,9 kW. zakładając róznicę poziomów 2 m to wydajność takiej pompy wynosi 15 m3/godzinę. Czyli w miesiącu pompa w sumie będzie pracować .... hmmm... godzinę? Może 1,5 godziny. Czyli praca pompy będzie cię kosztować pomiędzi 0,5 zł a za 0,75 zł na miesiąc.Faktycznie, koszt prądu jest pomijalny, ale przeczytaj umowę z wodociągami dokładnie i nie daj się wrobić w jakąkolwiek formę własności czy innej "opieki" nad przepompownią, bo za same przeglądy gwarancyjne zapłacisz o wiele więcej. Nie wspominając o naprawie pogwarancyjnej.Umowę podpiszę jak uruchomią kanalizację ( 2012r), zbiornik który będzie u mnie z pompą z rozdrabniaczem o ile dobrze pamiętam z rozmów z projektantem będzie własnością zarządzającego kanalizacją (gmina), tak że ew. koszty eksploatacyjne pompy nie powinny mnie dotyczyć.Z mojego zbiornika będą przepompowywane ścieki do studzienki powyżej gdzie dalej spływają do przepompowni końcowej która jest na gruncie gminnym.Zapewne jakieś niedogodności będą ale nie każdy dom jest budowany " na górce". Co jest istotne - to na czyim terenie będzie ona stała. Jeżeli na gminnym - kłopot nie jest twój. Ale jeżeli na twoim, to radziłbym te 3 m kw. wydzierżawić nieodpłatnie wodociągom, czy inaczej im powierzyć. I tak trawniczka tam nie posiejesz, a ważniejsze jest, czyj to będzie kłopot. Przemnoz przez to co placisz za prad i zasugeruj o tyle nizsza stawke za 1m3 sciekow.Kanalizacja jest w fazie budowy, do mnie poprowadzony jest przewód naprawa wodociągu Warszawa niebieski fi 40 do miejsca gdzie dopiero będzie wkopany zbiornik.W domu jeszcze nie mieszkam, nie mam możliwości nic sprawdzić.Interesuje mnie czy ktoś rozwiązał taki problem na podstawie może jakiś przepisów lub negocjacji z gminą, gdyż w przyszłym roku kanalizacja ma być oddana do użytku i podpiszę umowę.Jeżeli już Ci budują kanalizację, to po co wogóle rozpatrujesz szambo? Nie lepiej od razu iść w przyłącze? Może wtedy da się odpowiednio pociągnąć kanalizację. - na jakiej głębokości masz wyjście kanalizy z budynku - na jakiej głębokości ciągną kanalizę na wysokości Twojego domu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz